Şen, ÖzlemKızılcalıoğlu, Gaye2024-08-202024-08-2020202602-335010.46519/ij3dptdi.830913https://doi.org/10.46519/ij3dptdi.830913https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/429803https://hdl.handle.net/20.500.14591/85Bu çalışma, uzaktan eğitim sürecine yönelik öğrenci ve akademisyen görüşlerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Uzaktan eğitim sürecinin uygulayıcıları olan akademisyenlerin sürece ilişkin görüşleri, yaşadıkları sorunların neler olduğu, sistemin avantaj ve dezavantajlarının neler olduğu ve akademik motivasyonları uzaktan eğitimin yeterliliği ve süreçten memnun olup olmadıkları tespit edilmek istenmiştir. Diğer taraftan öğrencilerin de uzaktan eğitim sürecine yönelik memnuniyetleri, motivasyonları ve sürece ilişkin görüşlerinin ne yönde olduğu incelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu örnekleme yöntemlerinden amaçlı örneklem tekniği kullanılmıştır. Bu doğrultuda Antalya AKEV Üniversitesi’ndeki akademisyenler ve öğrenciler ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri araştırmacılar tarafından oluşturulan anket sorularının Google Forms aracılığıyla toplanmasıyla ve görüşme yöntemiyle elde edilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Uzaktan eğitim sürecinin daha verimli ve etkili olabilmesine yönelik öneriler geliştirilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessUzaktan eğitimCovid-19İçerik analiziCovid-19 pandemi sürecinde üniversite öğrencilerinin ve akademisyenlerin uzaktan eğitime yönelik görüşlerinin belirlenmesiArticle25232394298034