Efendioğlu, İbrahim HalilAkel, GökhanElmasoğlu, KamileAydoğdu, DilekKoç, Okan2024-08-202024-08-2020232547-97332651-419210.29023/alanyaakademik.1280289https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.1280289https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1210387https://hdl.handle.net/20.500.14591/69Bu çalışmanın amacı internetten yapılan organik gıda alışverişlerinde, tüketicilerin satın alma niyetlerinin ölçülmesidir. Çalışmada Planlı Davranış Teorisi çerçevesinde tutum, subjektif norm, algılanan davranış kontrolü, sağlık bilincinin, gıda güvenliğinin ve organik gıda etiketlemesinin satın alma niyeti üzerindeki etkileri de incelenmektedir. Araştırma verileri çevrimiçi anket aracılığıyla Türkiye’de internetten organik gıda satın alma eğilimi olan tüketicilerinden toplanmıştır. Değişkenler arasındaki muhtemel ilişkiler yapısal eşitlik modellemesi ile test edilmiştir. Analiz sonuçları göz önüne alındığında, tüketicilerin internet üzerinden organik gıda konusunda sergiledikleri tutum, subjektif norm, algıladıkları davranış kontrolü, sağlık bilinci ve gıda güvenliği endişesi satın alma niyetini anlamlı ve olumlu etkilemiştir. Ancak internet alışverişlerinde organik gıda etiketlemesinin, satın alma niyetine etki etmediği görülmüştür. Bu sonuçlara göre araştırmacılara ve internetten organik gıda satan işletmelere tavsiyelerde bulunulmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessOrganik GıdaSatın Alma NiyetiPlanlı Davranış Teorisiİnternet alışverişlerinde organik gıda satın alma niyetinin planlı davranış teorisi açısından incelenmesiThe examination of purchase intention for organic food in Internet shopping from the perspective of the theory of planned behaviorArticle12663124112103877