Browsing by Author "Altunkaynak, Deniz"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item 5 eksen 3B yazıcı tasarımı ve uygulaması(2020) Altunkaynak, Deniz; Duman, Burhan; Çetinkaya, KerimBu çalışmada, 5 eksen 3B yazıcının tasarımı ve prototip üretimi gerçekleştirilmiştir. Prototip üretilen 3B yazıcıda geleneksel Kartezyen tip hareket eksenleri (X, Y ve Z) ile yazıcı tablasının dönüş hareketini sağlayan (A ve C) eksenler ilave edilerek 5 eksenli 3B yazıcı elde edilmiştir. 5 eksen hareketleri için Arduino Atmega2560 kart kullanılarak X, Y ve Z eksen motorlarının, destek gereken yerlerde ise Arduino Nano kart kullanılarak A ve C eksen motorlarının kontrolü sağlanmıştır. Arduino Nano kart için C++ dilinde yazılan kodlar ile yazdırma işlemi sırasında bilgisayar ve Arduino Atmega2560 kart arasında iletişim kurulması sağlanmıştır. Kartlar arası geçiş ise Python dilinde yazılan kod ile gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak, 5 eksen 3B yazıcı ile başarılı yazdırma deneyleri gerçekleştirilmiştir. Geleneksel 3B yazıcı ile kıyaslandığında, destek malzemesinin 5 eksen 3B yazıcıda kullanılmamasından dolayı zamandan tasarruf ve daha az hasarlı bölgelere sahip ürün elde edilmiştir.Item Eğitim süreçlerinde dijital tasarım: Covid-19 sürecinde gerçekleştirilen bir uygulama örneği(2020) Altunkaynak, Deniz; Elgül, Öznur Duman; Dzhanmamedov, Ali; Çetinkaya, KerimCovid-19 sürecinde, Gazi Üniversitesi Vakfı Özel Ortaokulu Mühendislik Kulübü öğrencileri ile dijital üretim uygulaması yapılmıştır. Çalışma WEC (Word Enginering Componet-Dünya Mühendislik Olimpiyatları) adlı organizasyon ile birlikte, dijital ortamda 20-27 Mart 2020 tarihleri arasında çevrimiçi olarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmada 6. ve 7. sınıf seviyesinde, üç kız, yedi erkek öğrenci yer almıştır. Öğrencilerden Covid-19 sürecinde yaşanan problemlere inovatif çözüm getirerek dijital ortamda ürün tasarlamaları istenmiştir. Tasarımlar, Fusion 360 BDT (Bilgisayarlı Destekli Tasarım) yazılımında gerçekleştirilmiştir. Çalışma öncesi ve sonrası öğrencilerin, öz değerlendirmeleri, hazırlanan değerlendirme ölçekleri ile ölçülmüştür. Tasarımlar akademik değerlendirme ölçeği ile değerlendirilerek yorumlanmıştır. Çalışma sonunda belirlenen probleme uygun inovatif çözümlerin, istenen kriterlere göre zaman ve mekandan bağımsız olarak çalışma grubundaki tüm öğrenciler tarafından gerçekleştirildiği görülmüştür.