Browsing by Author "Demirel, Altan"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
Item Akdeniz Üniversitesi Turizm Fakültesi öğrencilerinin destinasyon seçiminde etkili olan çekici faktörlerin önem performans analizi(2022) Akıncı, Zeki; Aybar, Dilek Hale; Demirel, Altan; Sarı, Dilara Bahtiyar; Öksüz, Emine NurdanYoğun küresel rekabetin yaşandığı günümüz turizm sektöründe, turistik destinasyonların tercih edilmesinde, destinasyonların sahip oldukları çekici faktörlerin önemli bir etkisi bulunmaktadır. Bu çalışmada, Antalya ilinde bulunan Akdeniz Üniversitesi’nde turizm eğitimi alan 426 öğrenciden anket tekniği ile veriler toplanmış ve Önem-Performans Analizi (ÖPA) yöntemiyle destinasyonda algılanan çekici faktörlerin önemi ve çekici faktörlerin uygulanma performanslarının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, yüksek önem ve yüksek performans gösterilen doğal güzellikler, kültür, konaklama hizmetleri ve destinasyonun cazip alanları destinasyonun korunması ve sürdürülmesi gereken yönleri olarak; buna karşılık hem düşük önem hem de düşük performans gösterilen destinasyon danışma hizmetleri, destinasyondaki yerlere sınırsız ziyaret, bilgilendirici levha ve simgeler, ilginç/farklı yerel gelenekler düşük öncelik verilmesi gereken; yoğunlaşılması gereken özellikler olarak ulaşma ağının yaygınlığı, destinasyonun temizliği, yiyecek-içecek işletmelerin kalitesi; düşük önem verilmesine rağmen yüksek performans gösterilen ve kaçınılması gereken özellikler ise iş/ticaret, destinasyonun tarihi ve birden çok alışveriş fırsatı olarak saptanmıştır.Item The new phenomenon of authentic experience in the tourism industry(IGI Global, 2022) Yağmur, Yenal; Demirel, AltanGlobal competition conditions in the tourism sector are getting more intense day by day, and tourist behavior is changing in many ways. In this respect, the ability of businesses to adapt to these situations is a prerequisite for their survival in the future. Businesses in the tourism industry need to develop strategies and understanding that will emphasize the uniqueness of the products they offer and highlight the difference of products from others. Also, businesses need to develop a different strategy or understanding to provide tourists with an unforgettable experience and competitive advantage. The facts that the basic component of the experiential marketing paradigm is experience and that experience is the essence of tourism products have led this paradigm to come to the fore in terms of tourism businesses. This study aims to reveal how businesses can adapt themselves to this new paradigm by emphasizing the importance of experience marketing for businesses in the tourism industry. © 2022, IGI Global.Item Top quality hotel managers' perspectives on smart technologies: an exploratory study(EMERALD GROUP PUBLISHING LTD, 2024) Yağmur, Yenal; Demirel, Altan; Kılıç, Gül DamlaPurposeThe main purpose of the study is to reveal the hotel managers' perspectives strategies, and predictions on smart technologies, and their expectations for current staff and potential staff to be employed in the future.Design/methodology/approachA qualitative research approach was used to reveal the internal perspectives of managers to determine their Smart Tourism (ST) perspectives. With the snowball sampling method, face-to-face interviews were conducted with 16 senior hotel managers working in a 5-star hotel in Antalya. The data obtained were carried out with inductive content analysis and descriptive analysis from qualitative research analysis methods.FindingsIn this study, hotel managers' broad perspectives on ST were discussed in depth and presented comprehensively. Managers' perceptions of smart technologies are classified in terms of aggregate dimensions and themes. Among the most important findings, rapidity/quickness, managing/holistic assessment, standardization, harmony/integration-coordination and experience-memory, defined as the crossroads of total dimensions or the heart of smart technologies, were identified as the most important themes. In addition, Stylos et al. (2021), another important finding is the classification of technologies used in top-quality hotels, based on the conceptual framework for smart technologies presented in the literature.Practical implicationsThe effective and efficient use of technology, its internalization and openness to technology provides important advantages in hotels such as increasing revisits and satisfaction, providing loyalty and reducing costs. Thus, the perceptions, practices, strategies and prediction of senior managers working in high-level hotels about ST provide valuable data to other hotels that want to survive in the competition.Originality/valueFrom a theoretical point of view, this study is valuable in that it deals with the ST perceptions of senior managers with an exploratory research approach. Managerially, the research findings offer valuable contribution about the attitudes, trends, forecasts and expectations of senior managers working in high-level hotels towards ST.Item Yerli turistlerin kendilerini yabancılarla karşılaştırması ve hissettikleri ayrışma(2022) Aybek, Gürkan; Demirel, Altan; Öner, Cansu EceÇalışmada yerli turistlerin yabancı turistler ile kendilerini nasıl karşılaştırdıklarını ve hangi temalar açısından ayrışma hissettiklerini ortaya koymak amaçlanmıştır. İkincil olarak, bu ayrışma hissinin tetikleyici nedenlerine yönelik çıkarımlar yapılmıştır. Kuramsal altyapı, konu açısından uyumlulukları nedeniyle, sosyal karşılaştırma paradigması ve üstünlük-aşağılık ikilemi ile Napolyon kompleksi üzerine kurulmuştur. Netnografi yöntemi kullanılan çalışmada veriler TripAdvisor online platformu üzerinden 28 Ağustos-14 Eylül 2021 tarihleri arasında toplanmıştır. Bulgular, tüketici temelli (işletmelerin hedef kitle tercihi, fiyatlandırma, kalite belirleyiciliği, hizmet alma) ve sosyolojik temelli (genel davranış ve tutum, kültürel ve tarihi değerlere verilen önem, çevre duyarlılığı) olarak iki ana tema altında değerlendirilmiştir. Ayrışma hissini ve potansiyel yerli turist kompleksini yaratan dört ana aktör; yerli esnaf/işletmeler, çalışanlar, yabancı turistler ve diğer yerli turistler olarak sıralanmaktadır. Yerli turistler özellikle tüketici temelli ayrışma temalarında ikinci plana atılmış ve haksızlığa uğramış hissetmektedir. Bazı yerli turistlerin yorumlarından bu hislerin etkisi ile adeta öç almaya yönelik tutumların gelişebileceği de anlaşılmaktadır. Ancak kimi yerli turistler bizzat diğer yerli turistleri de -özellikle beklenti yönünden- eleştirmektedir.